From scratch

Jeg elsker at jeg er ny i Manhattan. Når jeg ankom kjente jeg to personer, nå har det gått en måned og nettverket mitt er allerede mye større enn hva jeg forventet det ville være. Nettopp derfor elsker jeg denne byen! Ting går i ett, hver dag skjer det et eller annet, enten det er en åpning eller feiring av et galleri, butikk eller resturang. Ulike mennesker fra hele byen samles og feirer alt og ingen ting.

Jeg er glad for at jeg har fått venner innenfor kunst og mote, ettersom det er dette jeg vil jobbe med i fremtiden, det som igjen er en stor utfording er nettopp det at jeg er helt ny. Konkurransen her er enorm, det er hundrevis av andre talentfulle jenter og gutter som vil nå akkurat dit jeg vil og som allerede er godt på vei. Det er en utfordring og være helt ny, alt fra å lære seg subwayen uten å bruke google maps, til å lære seg the do’s and don’ts i byen til å vite hvilke grupper mennesker du burde nærme deg og holde deg mer unna. Det tar tid å få et “navn”, godt rykte innenfor bransjen du vil i og å bli invitert på alle de eventene du vil på, men alle må starte et sted.

Nyter hver eneste dag ettersom desember nærmer seg og jeg snart sitter på et fly på vei tilbake til Oslo. Heldigvis har jeg nok av ting å gjøre unna før jeg drar tilbake, heldigvis kommer jeg (krysser fingrene) tilbake tidlig i januar for videre studier.

xxx

Leave a Reply

