Rusen av “uvissthet”

Okei, så jeg fikk akkurat en slags åpenbaring over meg selv haha.

Jeg vet at jeg kaster meg ut i veldig mye, jeg vet aldri helt sikkert om det er riktig eller galt, om det er trygt eller ikke, jeg bare gjør det. Hittil har det faktisk funket utmerket, jeg følger bare magefølelsen min og plutselig møter jeg de helt riktige menneskene og havner på rett sted til rett tid. En blanding av flaks, lykke og skjebne? No idea.

Jeg elsker følelsen av å ta spontane avgjørelser, adrenalinet av å plutselig si “okei, I’m in”, uten å helt vite hva som skjer videre. Haha, vet ikke helt om dette er vanlig, men jeg antar at vi alle har vår egen “rus” i livet. Vel, det å ta sjangsen ved å reise, oppdage nye steder og mennesker, er en av mine måter å kjenne på “at jeg virkelig lever”.

Dette halvåret har vært crazy. I august bestilte jeg turen til Paris 4 dager før avreise, visste ikke helt hvor jeg skulle bo eller hva jeg skulle gjøre, men fant ut av det, pakket koffurter for været i Paris og LA. Etter nesten en måned i Paris våknet jeg midt på natten og tenkte- nå er jeg klar for LA. Kjøpte billetten og dro 3 dager etter. I LA fikk jeg muligheten til å dra til Thailand, 3 timer etter å ha tenkt meg om pakket jeg og reiste samme natt. Magefølelsen fortalte meg at LA ikke var riktig, etter å ha tenkt og vurdert i to døgn reiste jeg til New York.

Ingen ting er sikkert, ingen kan fortelle meg om det jeg gjør er rett eller galt, ingen kan forsikre meg noe som helst. Ingen kan love meg trygghet eller en backup plan. Jeg er takknemlig for at jeg har fulgt magefølelsen min og funnet ut av alt.  Bank i bordet- til nå har alle mine beslutninger ført meg til hvor jeg er nå, en lykkelig 20 åring på rett sted, omringet av riktige mennesker og riktig atmosfære

xxx.

 

 

Leave a Reply

