Har IG blitt det nye visittkortet?

“Hey, I’m John! So what’s your insta?”

Okei, når og hvor ble det av- can I have your number?

Føler ikke at dette er et “problem” i Norge enda, men siden i fjor høst merket jeg at nesten _ingen_ unge spurte etter Facebooken min, men heller instagram. Det er forståelig, vi er unge og bruker nesten aldri face lenger, men det siste halvåret har jeg møtt utrolig mange eldre mennesker som bruker ig’en dems som introduksjon. Hva skjedde med visittkort og “kan jeg få nummeret ditt”?

Ikke misforstå, jeg elsker insta og hvordan du kan “vise frem” eller gi et glimt av hverdagen din på en kreativ måte. Problemet er at det er utrolig inconvenient som kontaktmiddel. Plutselig unfollowed jeg personen og glemte hva hun eller han heter, HVORDAN skal jeg finne dem igjen?..

Kanskje IG kan forbedre innboksen eller legge til en ekstra connection application..

Leave a Reply

