So far, so good

Skummelt hvor fort tiden går, jeg har allerede vært i LA i 10 dager og det føles virkelig ikke slik. Det har gått i ett siden jeg reiste til Paris i august, noe jeg elsker. Har ærlig talt ikke vært en dag til nå, hvor jeg ikke har hatt noen spesielle planer, noe jeg er veldig takknemlig for. Grunnen til at jeg reiser er nettopp å oppleve nye ting, se nye steder, møte nye mennesker, lære om andre kulturer gjennom å leve på ulike steder og samtidig oppdage nye sider ved meg selv.

Til nå har jeg brukt denne bloggen som et slags bildearkiv som gir updates på hva jeg driver med, og jeg har bevisst valgt å ikke skrive noe spesielt personlig, men ettersom mange nære/bekjente/ukjente lurer på hvordan livet her er, skal jeg fra og med nå dele noen erfaringer og tanker rundt det jeg opplever.

Akkurat nå er kontrasten mellom Paris og LA det som opptar meg mest: minimalisme VS maksimalisme.

Selvfølgelig avhenger alt av hvor og hvem du omgås med, men frem til nå har jeg møtt i overkant mange som oppfører seg likt når det gjelder show-off. Jeg synes det rett og slett kan være ganske vulgært, men samtidig skjønner jeg at det er en “greie” her. Forskjellen er at folk gjør det så obvious her, og de fleste er vant til denne “konkurransen” om å ha størst hus, dyrest bil og største nettverk innenfor musikk og entertainment bransjen. Jeg sier ikke at det ikke er slik i andre storbyer- men det er bare overraskende hvor åpenbart og tydelig det er. I alle fall i motsetning til Paris, hvor jeg tror de fleste ikke ville synes denne show-ofen hadde vært sosialt akseptabelt, det hadde vært å gå imot strømmen på et vis. Føler jo mer diskré du viser frem hva du har, kjenner til og har oppnådd, jo mer “suksessfull” virker du.
Dette er hva jeg liker minst med LA til nå, ellers er været FANTASTISK, jeg har møtt nye mennesker hver dag, alt fra morsomme og smarte personer til dumme og rare. Jeg har gått på oppdagelsesferd gjennom de ulike bydelene, vært på (kanskje litt for mange) afterpartier og plutselig hengt med artister eller “kjendiser” jeg har fulgt med på i årevis, nytet stranden og oppdaget nye sider ved med selv, lært hvilke mennesker jeg verdsetter og helst vil holde meg unna.
Når du er helt ny i en by og ikke kjenner noen kan det være vanskelig å vite om det er gode personer eller ikke du har rundt deg. I alle fall siden jeg er 19 og har utrolig mye å lære. Men igjen, alt dette er erfaringer som jeg vil ha nytte av senere i livet! Videre skal jeg nyte været, nyte selskapet av de kule menneskene jeg har møtt og utforske mer. Elsker de laidbacke personene her som kan lære meg å være litt mer chill haha, kanskje vi kan lære noe av hverandre..
Intill videre! Xxx

Leave a Reply

